ung mamma

Sitter och funderar lite på det här med att vara ung när man får barn. Visseligen var jag 20 när jag fick min dotter vilket inte är speciellt ungt i mina ögon egentligen. Men folk har en tendens att dra förhastade slutsatser att bara för att man väljer att skaffa barn i tidig ålder så kommer man inte någonstans i livet och har svårt att se att man faktist kanske har mer energi och ork än någon som väljer att skaffa barn när man är runt 30 vilket inte heller är fel. Men varför ska man lägga så stor vikt runt just åldern? Jag vet själv några i min omgivning som har barn som är helt underbar föräldrar! Så varför i hela världen har en siffra så stor betydelse för folk?!



Kommentarer
Anne

Det är som vi pratat om tidigare <3, inte bara "nackdelar"! Vi är fler generationer som kan vara tillsammans & ha roligt & uppleva saker & i flera år framöver, förhoppningsvis!! ;) <3 Puss & kram, älskar er!

Svar: Älskar dig mamma! <3
E Boije

2013-03-07 @ 17:09:40
nathalie näsman

Hej vännen! Helt rätt skrivet tycker jag! Jag har fått höra mycket positivt och mycket negativt med mitt val att skaffa barn, och jag har ju två :-) jag tycker att det är mitt val och så länge jag klarar av att ta hand om dom och försörja dom och ge dom vad vill och behöver så tycker jag inte att nån har rätt att brun berätta för mig att jag har gjort fel val :-) ♡♥

Svar: Blir bara så arg när folk trycker ner unga föräldrar! Folk sätter för stor vikt på åldern och tänker för lite på människan bakom! :) <3
E Boije

2013-03-08 @ 01:32:53
Erika

Det finns många som har åsikter om allt Emma. Det kommer det alltid göra. Jag tycker 20 år var en bra ålder att skaffa barn och 23....och 30. Alla är olika och det finns ju mängder med 20åringar som man inte ens skulle vilja ha som barnvakt. Du är ju dock inte en av dem och jag vet att du är en fantastisk mamma till Engla <3 PUSS!

Svar: De är just de jag menar, men de är synd att folk lägger så stor vikt kring just åldern. Jag tycker jag är en bra mamma och jag tror att 20 var rätt ålder för mig att skaffa mitt första barn. Kolla barnaplågare dig och Sebbe, ni har ju helt underbar kontakt så väl som med Hanna och Elina. Puss <3
E Boije

2013-03-08 @ 08:39:10
Anne

Man växer ju med ansvaret & det finns människor som definitivt inte passar som föräldrar heller ,oavsett ålder. Som Erika skriver, det finns många & olika åsikter, så kommer det alltid att vara, men vi kan välja att inte lägga ned energi på dom.
Älskar er, puss & kram! <3

Svar: Puss och kram, älskar dig! <3
E Boije

2013-03-08 @ 09:29:34
Emma

Nyfiken men alltså är de något som folk brukar kommentera? Jag var ju också 20 år när jag fick barn och har hittills under de 1.5året inte fått höra några kommentarer öht varken positiva eller negativa om min ålder som mamma. Men de kanske kommer? :p

Svar: Jag har fått en hel del negativa komentarer men även en del positiva också, negativa komentarer av folk som har fördommar tyvärr :) har ni flyttat till stan nu för de vore jätte kul att sesnått i såna fall :)
E Boije

2013-03-11 @ 21:54:58
Emma

Va sorgligt att folk har så lite att bry som om sina egna liv att de måste lägga sig andras.

Jajamen de har vi :) Bor i Torvalla, vart bor ni nu då?

Svar: Vi bor också i torvalla, eller ja ängsmon :)
E Boije

2013-03-12 @ 09:29:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eboije.blogg.se

Dammtussarna under sängen ska du inte ta bort, de är änglarnas små tofflor.

RSS 2.0